Seura

Hämeenlinnan Aikidoseura perustettiin 28.9.1993. Aikidotoiminta Hämeenlinnassa on kuitenkin alkanut jo aiemmin. 1970 perustettiin Suomen Aikidoliitto, jonka yksi perustajajäsenistä oli Hämeenlinnan judoseura. Vuodesta 1977 lähtien aikidoa harjoiteltiin judoseuran alajaostossa, jonka jälkeen perustettiin lajille oma seura. Tänä vuonna seura täyttää siis pyöreät 30 vuotta!

Seurassa on koko toiminnan ajan järjestetty säännöllisesti harjoituksia, viikonloppuleirejä ja kursseja sekä näytöksiä ja lajiesittelyjä erilaisissa tapahtumissa.  Seuran toimintaa ohjaa vuosikokouksessa valittu hallitus, jonka kokoonpanon löydät kohdasta yhteys.

Harjoitusten ohjaajina toimivat kokeneet ohjaajat, jotka ovat suorittaneet myös  I ja II tason ohjaajakoulutuksia. Seurassa harjoitellaan aikidoa monipuolisesti ja avoimin mielin harjoituspari huomioon ottaen. Olet tervetullut mukaan!

Harjoitustilat

Seura on toiminut eri puolilla kaupunkia. Harjoitustiloja on ollut 90-luvulla Verkatehtaalla, sen jälkeen koulujen liikuntasaleissa, 2000-luvulla Jyrätien hallilla ja vuodesta 2009 Puusepänkatu 5 tiloissa Kantolassa.

Puusepänkadun dojolle rakennettiin kiinteä joustotatami talkootyönä. Siellä harjoittelee nykyisin myös muiden kamppailulajien edustajia. Aikidoseura on tilan päävuokralainen.

Ohjaajat

Aikuisten ryhmissä mm.

• Jouni Eriksson 4. dan pääohjaaja  (I - tason ohjaajakoulutus)

• Mirja Huopalainen 3. dan (II - tason ohjaajakoulutus)

• Sampsa Ertamo 1. dan (I - tason ohjaajakoulutus)

• Timo Kujamäki 1. dan

Lisäksi harjoituksia voi ohjata vierailevia ohjaajia.

Juniorien ryhmässä mm.

• Sampsa Ertamo 1. dan (I - tason ohjaajakoulutus)

• Antti Vättö 1. kyu

Liity seuran omaan facebook-ryhmään!

Liity seuran facebook-ryhmään
Jäsenmaksut

Jäsenmaksu aikuiset 155 € / puoli vuotta

Kurssimaksu 155 € aikuiset

Juniorit (alle 18-vuotiaat) 75 € / kausi (syys-/kevätkausi)

Kevään jäsenmaksun eräpäivä on 15.2.2024

Maksuyhteys

Jäsenmaksu maksetaan  seuran tilille FI24 2047 1800 0245 97. Laita viestikenttään tekstiksi nimi ja kevät 2024.

Huom liikuntaedut! voit maksaa jäsenmaksun myös Smartumin liikuntaseteleillä tai SmartumPay-maksuna (maksun saaja löytyy Puusepänkadun Budosali nimellä.) Muista kirjoittaa nimesi liikuntaseteleiden taakse. Tämä siksikin, että maksu kohdistuu oikealle henkilölle. Myös E-Passi käy, laita siinä tapauksessa tieto maksusta seuran sähköpostiin, jotta nimesi rekisteröityy rahastonhoitajalle.

Vyökokeet

Vyökoemaksut 6-1. kyu 15,- aikuisilla, junioreilla maksuttomat

Aikidolisenssi vuonna 2024

Hankitaan itse Suomisport-rekisteristä. Lisenssi on pakollinen kaikissa graduoinneissa ja liiton leireillä. Ohjeita Aikidoliiton sivuilta https://www.aikidoliitto.fi/liitto/lisenssi/