Junioriaikido

Hämeenlinnassa 8 -13 -vuotiaille lapsille järjestetään omia harjoituksia. Junnuryhmään voi tulla mukaan syksyisin syyskauden alkaessa ja keväisin tammikuussa. Kesällä junnuilla on kesäloma harjoituksistakin. Junnuiän jälkeen voi harrastusta jatkaa aikuisten ryhmässä. 14-vuotiaat harrastajat voivat toki vielä jatkaa tutussa porukassa junnutreeneissäkin.

Junnutreenien harjoittelua ohjaavat Suomen aikidoliiton junioriohjaajakoulutuksen käyneet vetäjät, mukana on myös muita apuohjaajia. Lasten harjoittelussa pääpaino on turvallisella liikkumisella. Harjoitukset alkavat tavallisesti alkuverryttelyllä ja aikidotekniikan opetus etenee taitojen kehittymisen mukaan. Lasten harjoituksissa ei tehdä vaaralliseksi luokiteltuja lukkoja. Junnujen harjoituksissa oma sijansa on tietysti myös peleillä ja leikeillä.

Edistymisen myötä suoritetaan myös vyöarvoja. Vyökokeet eivät ole pakollisia, mutta voivat auttaa tarkistamaan oppimistaan ja opettavat myös vyökoetilaisuudessa rauhallista käyttäytymistä. Ja ilmeet natsojen suorittamisen jälkeen ovat yleensä tyytyväisiä ja iloisia.

Harjoitusajat ovat keväällä 2024 sunnuntaisin klo 17.00 - 18.15  alkaen 14.1., jos ryhmään ilmoittautuu tarpeeksi junioreita.

Tervetuloa mukaan ilmoittautumalla sähköpostilla hmlaikidoseura(at)gmail.com tai puhelin 050 5924302.

Harjoitusmaksu on 75 € / kausi, maksetaan seuran tilille FI24 2047 1800 0245 97. Laita viestikenttään tekstiksi lapsen nimi ja kevät 2024.

Lisätietoja voi kysyä 050 5924302 tai sähköpostilla hmlaikidoseura(at)gmail.com. Alussa varustukseksi riittää verryttelyhousut ja t-paita ( sekä sandaalit  + jalkapyyhe), mutta kauden mittaan kannattaa hankkia harjoituspuku, joka mahdollistaa monipuolisemmat otteet.

Aikidolisenssi

Liikkuessa voi tapaturmia kuitenkin aina sattua, joten lasten vakuutusturva kannattaa tarkistaa. Suomen aikidoliitolla on tarjolla myös juniori-ikäisille oma edullisempi lisenssivakuutus, jonka ohessa saa Aikidolehden kotiinsa 1- 2 kertaa vuodessa. Lisenssin voi hankkia Aikidoliiton sivujen kautta osoitteesta https://www.aikidoliitto.fi/liitto/lisenssi/.  Lisenssi on pakollinen kaikille aikidon harrastajille.